ERASMUS+ KA1 projektas „Mokykla kiekvienam – personalizuoto ugdymo link, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“

 

ERASMUS+ KA1 projektas „Mokykla kiekvienam – personalizuoto ugdymo link, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“

Gimnazijos bendruomenė džiaugiasi gautu finansavimu programos „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projekto Nr. 2024-1-LT01-KA122-SCH-000224169 „Mokykla kiekvienam – personalizuoto ugdymo link, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“ įgyvendinimui. Projekto trukmė 1 metai, įgyvendinimo pradžia 2024 birželio 1d.

Projekto metu 6 gimnazijos mokytojai dalyvaus mokymo kursuose apie personalizuoto ugdymo taikymo galimybes, dar 6 mokytojai, turintys nedidelę pedagoginio daro patirtį, turės galimybę dalyvauti kursuose apie neuromokslo taikymą mokymosi procese. 16 geriausiai besimokančių bei didžiausią pažangą padariusių mokinių kartu su lydinčiais mokytojais dalyvaus mobilumuose 2 Europos mokyklose – kartu su moksleiviais iš kitų šalių dalyvaus pamokose, kurs motyvacinius video, mokysis taikyti dirbtinį intelektą pamokose.

Įgyvendinant Erasmus+ projektą 2024-1-LT01-KA122-SCH-000224169 – „Mokykla kiekvienam – personalizuoto ugdymo link, siekiant kiekvieno mokinio pažangos", į pirmuosius kvalifikacijos tobulinimo kursus Portugalijoje Personalized Learning: Essential Strategies for Educators išvyko 6 gimnazijos mokytojai.

Pirma diena skirta susipažinti su dalyviais iš skirtingų šalių, įgyti žinių apie pagrindines mokymosi teorijas ir mokinių profilius.

Antra ir trečia diena skirta žinių apie mokymosi teorijas konstruktyvizmą, humanizmą, kognityvizmą, apsisprendimo teoriją (self-determination theory) gilinimui. Daugiausiai dėmesio skyrėme pastarajai, kadangi tai labai nauja, tačiau pasaulyje sulaukusi didelio populiarumo motyvacijos teorija. Ši teorija pabrėžia vidinės motyvacijos, priklausančios nuo psichologinių kompetencijos (competence), ryšių/santykių (relatedness) ir autonomijos (autonomy) poreikių patenkinimo, svarbą.

Ketvirtą mokymosi dieną atlikome praktines užduotis - dirbdami porose kūrėme pamokų planus, į pagalbą pasitelkiant dirbtinį intelektą. Kuriant planus turėjome atsižvelgti į skirtingus mokinių profilius ir skirtingą jų motyvaciją. Kursų lektorius suteikė grįžtamąjį ryšį, kaip tai padaryti geriau, kad tiktų kuo daugiau mokinių profilių.

Penktą ir šeštą mokymosi dieną dirbome su IKT įrankiais, kurie gali padėti geriau personalizuoti mokymą klasėje. Dalinomės gerąja patirtimi su kursų dalyviai iš kitų šalių - pristatėme savo naudojamus įrankius bei išbandėme naujas priemones.

Dalyvavimas ERASMUS+ projekte suteikia mokytojams išskirtinę galimybę semtis žinių ir idėjų iš mokytojų bei ugdymo profesionalų tarptautiniu lygiu.

 

 

Kaip mokosi paaugliai? Naujos žinios ir įgūdžiai iš Erasmus+ kursų Portugalijoje

Ar kada nors susimąstėme ne tik turėtų išmokti mūsų mokiniai, bet kaip jie iš tiesų mokosi? Šis klausimas buvo pagrindinis orientyras mūsų gimnazijos mokytojams, dalyvavusiems tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose Portugalijoje – „Personalized Learning: Essential Strategies for Educators“, vykusiuose pagal Erasmus+ projektą „Mokykla kiekvienam – personalizuoto ugdymo link, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“.

Kursų metu daug dėmesio buvo skirta neuroedukacijos (angl. Neuroeducation) principams – tai tarpdisciplininė sritis, jungianti neurologijos, psichologijos ir pedagogikos žinias, siekiant geriau suprasti, kaip veikia mokinių smegenys, ypač paauglystės laikotarpiu. Mokytojai gilinosi į paauglių smegenų veiklą, mokymosi mechanizmus ir ilgalaikės atminties formavimąsi.

Pagrindinė kursų idėja – mokytojai turi ne tik mokyti, bet ir padėti mokiniams suprasti, kaip jie patys mokosi. Tam reikia ne tik teorinių žinių, bet ir praktikos – kursų metu mokytojai aktyviai dalyvavo eksperimentinėse veiklose, išbandė įvairias mokymosi strategijas, analizavo realias situacijas ir mokėsi, kaip pritaikyti šias strategijas savo klasėse.

Viena svarbiausių kurso dalių buvo NeuroEducation Super Protocol – tai struktūruotas metodas, padedantis kurti pamokas, atitinkančias smegenų „mėgstamą“ mokymosi būdą. Šis metodas skatina naudoti daugiau įtraukiančių, sensorinių, emocijas žadinančių užduočių, kurios padeda mokiniams geriau įsisavinti žinias ir ilgiau jas išlaikyti atmintyje.

Mokytojai taip pat susipažino su klasės valdymo strategijomis, kurios paremtos neuromokslu – pavyzdžiui, kaip keisti mokinių elgesį ne bausmėmis ar nurodymais, bet suprantant jų elgesio priežastis, motyvaciją ir psichologinius poreikius.

Grįžę iš šių kursų, mūsų mokytojai jau pradėjo taikyti įgytas žinias praktikoje: planuoja pamokas pagal smegenų veiklos principus, labiau akcentuoja mokinių vidinę motyvaciją ir padeda kiekvienam mokiniui geriau suprasti savo mokymosi stilių.

Tikime, kad toks požiūris padeda ne tik geriau mokytis, bet ir augti emociškai, socialiai bei akademiškai. O svarbiausia – padeda kurti ugdymo aplinką, kurioje kiekvienas vaikas jaučiasi matomas, išgirstas ir vertinamas.

 

Erasmus+ grupinis mokinių mobilumas Ispanijoje

Lapkričio 18–24 dienomis mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo Erasmus+ projekto „Mokykla kiekvienam – personalizuoto ugdymo link, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“ mobilumo veiklose Ispanijoje. Savaitę praleidę Novaschool Medina Elvira mokykloje, mokiniai turėjo unikalią galimybę susipažinti su kita ugdymo sistema, bendradarbiauti su tarptautine mokyklos bendruomene ir gilintis į vieną svarbiausių šiandienos ugdymo klausimų – kas motyvuoja mokinius mokytis?

Pagrindinis mobilumo veiklų akcentas – bendras mokinių projektas, kurio metu buvo sukurtas filmukas apie tai, kas motyvuoja mokytis šiuolaikinius paauglius. Mūsų mokiniai kartu su ispanų bendraamžiais diskutavo, dalijosi patirtimis ir įžvalgomis apie asmeninę motyvaciją, ieškojo panašumų bei skirtumų tarp savo ir kitų šalių jaunimo požiūrio į mokymąsi.

Šis darbas ne tik skatino reflektuoti apie save ir savo mokymosi patirtį, bet ir padėjo mokiniams lavinti bendradarbiavimo, kūrybiškumo bei anglų kalbos įgūdžius. Filmuko kūrimo procesas tapo puikia priemone pasitelkti vaizdo meną kaip būdą kalbėti apie asmenines vertybes, tikslus ir mokymosi prasmę.

Savaitės metu mokiniai lankė pamokas, stebėjo, kaip vyksta ugdymas ispanų mokykloje, ir diskutavo apie skirtingus mokymo metodus. Jie turėjo galimybę palyginti, kuo skiriasi pamokos struktūra, mokytojų ir mokinių santykiai, vertinimo sistema ar mokymosi aplinka.

Tarp dalykinių veiklų mokiniai diskutavo švietimo, kultūros, socialinių vertybių temomis, išbandė aktyvius mokymosi metodus ir turėjo galimybę bendrauti su mokiniais iš kitų šalių, lankančiais šią tarptautinę mokyklą. Tokia tarptautinė aplinka praturtino mokymosi patirtį ir sustiprino kultūrinį sąmoningumą.

Be akademinės veiklos, mokiniai keliavo po Granadą, lankė istorines miesto vietas, klausėsi pasakojimų apie jų kultūrinę ir istorinę reikšmę. Didelį įspūdį paliko apsilankymas Mokslo parke (Parque de las Ciencias), kur jie ne tik stebėjo įvairius eksponatus, bet ir aktyviai įsitraukė į STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) veiklas. Interaktyvūs eksperimentai, išmaniosios technologijos, virtualios realybės patirtys – visa tai suteikė mokiniams progą mokytis per patyrimą, tyrinėjimą ir atradimą. Tai buvo puikus būdas patirti,

Projektas padėjo įprasminti kultūrų įvairovę, parodė, kad mokymasis vyksta ne tik klasėje, bet ir bendraujant, keliaujant, stebint, reflektuojant. O svarbiausia – paskatino jaunus žmones klausyti savęs, ieškoti savo motyvacijos ir atrasti, kaip mokymasis gali tapti prasminga gyvenimo dalimi.

 

Erasmus+ grupinis mokinių mobilumas Italijoje

Įgyvendinant Erasmus+ projektą 2024-1-LT01-KA122-SCH-000224169 „Mokykla kiekvienam – personalizuoto ugdymo link, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“, aštuoni pažangiausi gimnazijos mokiniai kartu su dviem lydinčiais mokytojais kovo 30 – balandžio 5 dienomis dalyvavo tarptautiniame mokinių mobilume Italijoje, Instituto Superiore San Pellegrino mokykloje. Tai buvo ne tik galimybė praplėsti akiratį, bet ir iš arti pažinti kitos šalies ugdymo sistemą, kultūrą bei kasdienybę.

Vizito metu mokiniai visą savaitę lankė pamokas kartu su bendraamžiais iš Italijos. Jie mokėsi įvairių dalykų – nuo anglų kalbos ir istorijos iki ekonomikos, matematikos bei užsienio kalbų. Tokia patirtis leido mokiniams ne tik gilinti akademines žinias, bet ir susipažinti su skirtingais mokymo metodais, stebėti, kaip dirba Italijos mokytojai, ir atrasti naujus būdus, kaip galima mokytis. Ne mažiau svarbus buvo ir tarpkultūrinis bendravimas – draugiški pokalbiai, bendros veiklos ir bendravimas su italų mokiniais suteikė neįkainojamos patirties ir leido pasijusti tikrais tarptautinės bendruomenės nariais.

Be pamokų, mokiniai aktyviai leido laiką pažintinėse kelionėse – lankėsi Bergamo ir Milano miestuose, kuriuose susipažino su Italijos istorija, menu, architektūra ir kasdieniu gyvenimu. Tai buvo ne tik kultūrinė, bet ir emocinė patirtis, palikusi daugybę įspūdžių ir įkvėpimo.

Svarbu paminėti, kad mūsų mokiniai ne tik mokėsi ir stebėjo, bet ir aktyviai dalijosi savo kultūra – pristatė savo mokyklą, supažindino italus su Lietuvos tradicijomis, dainavo lietuvių liaudies dainas, kvietė dalyvauti tradiciniuose šokiuose. Tai tapo tikru kultūrų mainų švente, kurioje visi dalyviai galėjo pasijusti artimesni vieni kitiems, nepaisant skirtingų kalbų ar gyvenimo būdo.

Šis mobilumas – puikus pavyzdys, kaip tarptautinės patirtys padeda augti ne tik kaip mokiniams, bet ir kaip atviriems, smalsiems, pasaulį pažinti norintiems žmonėms.

Atnaujinta: 2025-04-23
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.30 - 09.15
  • 2. 09.25 - 10.10
  • 3. 10.20 - 11.05
  • 4. 11.15 - 12.00
  • 5. 12.35 - 13.20
  • 6. 13.30 - 14.15
  • 7. 14.25 - 15.10
  • 8. 15.20 - 16.05