Patyriminė veikla mokytojams

  • Paskelbė : Jurgita Navickienė
  • Paskelbta: 2025-04-03
  • Kategorija: Didžiuojamės

Patyriminė veikla mokytojams: kūryba, refleksija ir įkvėpimas iš integruotos programos

2025 m. kovo 26 d. Kaišiadorių r. Antano Baranausko gimnazijoje vyko patyriminė veikla mokytojams, organizuota įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) programos 56 veiklą – integruotą muzikos, informacinių technologijų ir fizikos ugdymo programą.

Ši veikla buvo skirta dalintis patirtimis, apžvelgti rezultatus ir reflektuoti tarpdisciplininio mokymo(si) galimybes. Renginio metu mokytojai patys tapo mokiniais – jie aplankė skirtingas „stoteles“, kuriose susipažino su mokinių kurtais projektais, pagrįstais sceninių žanrų tematika.

Mokinių komandos pristatė:

  • Muzikinius fragmentus, sukurtus pasitelkiant natų kodavimą ir kompiuterines programas;
  • Fizikos tyrimus, susijusius su garso dažnių ir bangų ilgių analize;
  • micro:bit įrenginiais kurtas programas, kurios generavo garsus ar šviesos efektus pagal sukurtus kodus.

Mokytojai, judėdami tarp stotelių, turėjo galimybę pabūti „klausytojais“, vertintojais, mentoriais, o svarbiausia – iš arčiau patirti, kaip mokiniai mokosi per kūrybą, tyrinėjimą ir bendradarbiavimą.

Nors ši programa yra kultūrinio kompetencijų ugdymo, bet taip yra puikus STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) ugdymo modelio pavyzdys. Mokinių veiklose atsispindėjo:

  • S (Science) – fizikos eksperimentai, garso sklidimo, bangų tyrimai;
  • T (Technology) – darbas su micro:bit, programavimas Python ir MakeCode aplinkoje;
  • E (Engineering) – sprendimų paieška, garso įrenginių konstravimas;
  • A (Arts) – muzikos kūrimas, sceninių žanrų interpretacijos, vizualinis pateikimas;
  • M (Mathematics) – dažnių ir bangos ilgių skaičiavimai, duomenų analizė.

STEAM padėjo sujungti teorines žinias su kūrybiška praktika, skatino mokinius mąstyti plačiai, dirbti komandoje ir kurti prasmingus produktus.

Ši patyriminė veikla tapo ne tik puikia refleksijos erdve, bet ir įkvėpimo šaltiniu planuojant tolesnes integruotas veiklas. Mokytojai pasidžiaugė mokinių pažanga, gebėjimu mąstyti plačiau ir taikyti žinias kūrybiškai.

Dėkojame visiems mokiniams, mokytojams ir TŪM programos ekspertams už bendrą darbą, kuris dar kartą įrodė – kai susitinka menas, mokslas ir technologijos, gimsta tikros švietimo inovacijos.

 

Ši veikla buvo skirta dalintis patirtimis, apžvelgti rezultatus ir reflektuoti tarpdisciplininio mokymo(si) galimybes. Renginio metu mokytojai patys tapo mokiniais – jie aplankė skirtingas „stoteles“, kuriose susipažino su mokinių kurtais projektais, pagrįstais sceninių žanrų tematika.

Mokinių komandos pristatė:

  • muzikinius fragmentus, sukurtus pasitelkiant natų kodavimą ir kompiuterines programas;
  • fizikos tyrimus, susijusius su garso dažnių ir bangų ilgių analize;
  • micro:bit įrenginiais kurtas programas, kurios generavo garsus pagal sukurtus kodus.

Mokytojai, judėdami tarp stotelių, turėjo galimybę pabūti „klausytojais“, vertintojais, mentoriais, o svarbiausia – iš arčiau patirti, kaip mokiniai mokosi per kūrybą, tyrinėjimą ir bendradarbiavimą.

Ši patyriminė veikla tapo ne tik puikia refleksijos erdve, bet ir įkvėpimo šaltiniu planuojant tolesnes integruotas veiklas. Mokytojai pasidžiaugė mokinių pažanga, gebėjimu mąstyti plačiau ir taikyti žinias kūrybiškai.

Dėkojame visiems mokiniams, mokytojams ir TŪM programos ekspertams už bendrą darbą, kuris dar kartą įrodė – kai susitinka menas, mokslas ir technologijos, gimsta tikros švietimo inovacijos.

 

#STEAM

#Tūkstantmečiomokyklos

#tūmkaišiadorys

 

Mokytoja Ingrida Kupčiūnienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas