Tarptautinė vertybių stovykla „Mums rūpi” 2023
- Paskelbė : Jurgita Navickienė
- Paskelbta: 2023-08-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Tarptautinė vertybių stovykla „Mums rūpi” 2023
Liepos 27-31 dienomis 6 Rumšiškių A. Baranausko gimnazijos 9 klasės mokiniai: Eglė Grinkevičiūtė, Adriana Čiumbaraitė, Vytautė Sadauskaitė, Augustė Augustaitytė, Ema Stančiauskaitė, Dovydas Rimša kartu su anglų kalbos mokytoja Dalia Krasauskiene ir dar 4 Lietuvos mokyklų, taip pat iš JAV (Charles Wright Academy, Vašingtono valstija) ir Lenkijos (Szkoła Podstawowa Nr. 5 iš Świdniki miesto) mokiniais ir vadovais dalyvavo vertybių stovykloje „Mums rūpi 2023“. Džiaugiamės, kad kartu su mumis stovykloje taip pat dalyvavo mokiniai ir vadovė iš Ukrainos.
Stovykla „Mums rūpi“ prasidėjo liepos 27 d., ketvirtadienio popietę, kai septynios moksleivių ir vadovų delegacijos susitiko kaimo turizmo sodyboje „Dvarčėnų dvaras”, įsikūrusioje atokiame gamtos prieglobstyje ant Suvingio ežero kranto Alytaus rajone. Įsikūrę nameliuose ir sočiai papietavę, ant vokų, skirtų mūsų stovyklos paštui, piešėme vienas kito portretus, kad galėtume palikti žinutes ir siurprizus naujiems draugams. Norėdami dar labiau paskatinti ryšius tarp grupių ir tautybių, žaidėme bingo žaidimą, kurio metu ieškojome stovyklos dalyvių, turinčių įvairią gyvenimo patirtį ir interesus.
Prieš saulėlydį stovyklos vadovai Tomas ir Simas dalyvius pakvietė prie ežero kranto ir uždegė nedidelę ugnelę, kurią dalyviai vieni kitiems perdavė nuo ežero kranto iki laužavietės. Maža ugnelė greitai peraugo į šildančią liepsną, o mes grįžome į savo namelius laimingi ir puikiai nusiteikę naujoms veikloms.
Penktadienio rytą mus pažadino elektrinės gitaros solo, tad greitai išlipome iš savo lovų rytinei mankštai – tempimo pratimams ir žaidimui „Žuvų tinklas”.
Po skanių bendrų pusryčių pradėjome kurti Žinių medį su žaliais lapeliais, ant kurių surašėme klausimus, tikėdamiesi gauti atsakymus iš šios dienos pranešėjų ir veiklų. Gavę atsakymus į savo klausimus, lapelius pakeitėme atsakymais, kuriuos užrašėme ant spalvoto gėlės formos popieriaus. Savo stovyklos paštui sukūrėme personalizuotus vokus. Šiandien mes išsirinkome savo slaptą bičiulį ir į jo/s voką dėsime užrašus bei skanėstus, kol paskutinę stovyklos dieną bus atskleistas mūsų slaptas draugas.
Pagrindinė šios dienos tema - Kas yra demokratija? Jei šalies pavadinime yra „demokratinė“ arba „respublika“, ar tai reiškia, kad tai demokratija? NE! Apžvelgėme įvairias šalis ir jų vėliavas ir nustatėme, kurios yra demokratinės (tiesioginės ar atstovaujamosios), o kurios ne.
Norėdami sužinoti daugiau apie vieni kitų šalis, jų kultūrinį, istorinį bei gamtinį paveldą, žaidėme žaidimą „Kas nori tapti milijonieriumi?” Viena iš sudėtingesnių šios dienos veiklų daugeliui iš mūsų buvo žodžių bei žodžių junginių mokymasis penkiomis kalbomis: anglų, lietuvių, lenkų ir ukrainiečių. Savo apsilankymu mus pagerbė ilgametė JAV ambasados darbuotoja Inga Sidrys, Harvardo universiteto Fulbright programos lietuvė alumnė Monica Rogers, kuri yra XX amžiaus Lietuvos istorijos ekspertė bei JAV Ambasados Vilniuje kultūros atašė Mojib Ghaznawi.
Vėlyvą popietę sužinojome apie Žmogaus teisių deklaracijos po Antrojo pasaulinio karo istoriją, aptarėme teises, kurios, mūsų manymu, yra svarbiausios, ir kiekvieno iš mūsų atsakomybę
Šį vakarą taip pat sužinojome mūsų šalių legendas ir nedidelėmis grupelėmis parengėme jas iliustruojančius siužetus. Klykiantis erelis ir staugantis vilkas buvo nepakartojami!
Trečiąją stovyklos dieną dalyvavome rytinėje mankštoje ir tyrinėjome temą „Ekologijos reikalai”, sužinojome apie UNESCO pasaulio paveldo objektus ir perdirbimo svarbą. Taip pat sužinojome, kaip svarbu prieš sudarant nuomonę tiksliai išanalizuoti informaciją.
Vėliau aplankėme Grūto parką – parką su sovietinio laikotarpio paminklais ir relikvijomis, atspindinčiais neigiamus sovietinės ideologijos aspektus.
Po vakarienės stovyklos išklausėme Benjamino Franklino transatlantinės draugijos stipendijos alumno Redo Zaliecko įspūdžius apie 4 savaičių stažuotę Amerikoje.
Sekmadienį grupėse aptarėme pagrindines vertybes, tokias kaip gyvybė, sveikata, laisvė ir bendradarbiavimas, ir, dirbdami tarptautinėse grupėse, išrinkome penkias svarbiausias vertybes. Tada sukūrėme spalvingus grafinius jų vaizdus - lokomotyvą, traukiantį penkis traukinio vagonus, kurių kiekvienas reiškia vertybę.
Papuošę savo auditorijos sienas vertybiniais traukiniais, tęsėme užsiėmimus apie socialines vertybes. Norėdami suprasti, kaip socialinės vertybės sąveikauja mūsų kasdieniuose veiksmuose, žaidėme vaidmenų žaidimą: prisiėmėme savininko, nuomininko ir stebėtojo vaidmenis. Būsimi nuomininkai buvo iš įvairių sluoksnių: studentas pabėgėlis musulmonas, muzikantas, kuriam reikia repetuoti artėjančiam festivaliui ir kt. Kam šeimininkas norėjo išnuomoti kambarį? Kam jis nenorėjo nuomoti? Kodėl? Kokios yra socialinės vertybės? Ar kai kuriose šalyse egzistuoja įstatymai, užtikrinantys teisingumą? Ar savo mokykloje matome panašumų, kai gali būti išankstinių nusistatymų tam tikrų žmonių atžvilgiu?
JAV ambasada delegavo į stovyklą JAV kariuomenės ir civilinių reikalų personalą pasikalbėti apie savo darbus ir jų veiklą Europoje, o konkrečiai – trijose Baltijos šalyse – Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Sutikome keletą darbuotojų iš JAV armijos ir sustiprinto priešakinių pajėgų (eFP), NATO sąjungininkų priešakinių gynybos karinių pajėgų Šiaurės, Vidurio ir Rytų Europoje. Kariai iš Čekijos ir Nyderlandų skaitė pranešimą apie NATO. Sužinojome, kodėl buvo suformuota NATO, kurios šalys yra NATO narės ir kodėl puolimas prieš NATO šalį yra visų NATO šalių puolimas.
Vakaras baigėsi smagiais mini-bendruomenių pristatymais: grupelės įsivaizdavo, kad pateko į salą ir joms reikia sukurti naują demokratinę bendruomenę. Stovyklautojai sukūrė ir iliustravo savo vertybes, valdymo formą, miestelio išplanavimą, vėliavą, konfliktų sprendimą ir net genties šūkį.
Toliau – diskoteka ir linksmybės. Tokia yra stovyklos tradicija - paskutinę stovyklos dieną nemiegoti visą naktį.
Paskutinę stovyklos dieną pradėjome sočiais pusryčiais ir padėkų įteikimais virtuvės darbuotojams, „Dvarčionių dvaro” šeimininkams bei stovyklos vadovams.
JAV ambasados kultūros atašė Mojib Ghaznawi ir ambasados darbuotoja Inga Sidrys stovyklos dalyviams įteikė pažymėjimus, o dangui prašvitus ir pasirodžius saulei visi nusifotografavome prie dvaro ir ant Suvingio ežero kranto.
Prieš atsisveikinimą sužinojome, kas buvo mūsų slaptieji draugai ir įteikėmė jiems prisiminimo suvenyrus.
Esame dėkingi stovyklos organizatoriams – JAV ambasadai Vilniuje bei jos atstovams Mojib Ghaznawi bei Inga Sidrys, Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacijai už galimybę praleisti 5 turiningas dienas kartu su mokiniais iš Lietuvos, Ukrainos, Lenkijos ir JAV bei išmokti tiek daug. Įgytas žinias, įgūdžius bei gyvenimo pamokas panaudosime ne tik organizuodami Tolerancijos ir Demokratijos dienų renginius savo gimnazijoje, bet ir kasdieninėje veikloje.
Iki pasimatymo! Cześć! Do pobachennya! See you!
Dalia Krasauskienė,
Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos
anglų kalbos mokytoja
-
- Paskelbta: 2023-05-26
- Kategorija: Projektinė veikla
Mokytojos dalyvavo kursuose ir projektuose. -
- Paskelbta: 2023-05-03
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendintas ES finansuojamas projektas. -
- Paskelbta: 2023-04-17
- Kategorija: Projektinė veikla
Įspūdžiais dalinasi pradinių klasių mokytoja metodininkė Daiva Vaičiulionienė. -
- Paskelbta: 2023-03-27
- Kategorija: Projektinė veikla
Anglų k. mokytoja D. Krasauskienė dalyvavo stažuotėje. -
- Paskelbta: 2022-11-04
- Kategorija: Projektinė veikla
ERASMUS+ KA1 projektas „Šiuolaikinė pamoka - mokytojo vaidmuo" -
- Paskelbta: 2021-10-13
- Kategorija: Projektinė veikla
Projektas „Motyvuojantis mokytojas“.