Erasmus+ mokyklų mainų partnerystės projektas "Integrating useful mobile apps in school process“ Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijoje.
APIE PROJEKTĄ:
Projekto trukmė 2018–2019 metai.
Gimnazijoje startuoja inovatyvus Erasmus+ mokyklų mainų partnerysčių projektas.
KOKS PROJEKTAS? 2 metus truksiantis Erasmus + mokyklų mainų partnerysčių (KA229) projektas „Naudingų mobiliųjų aplikacijų integravimas į mokymosi procesą“.
Mokyklų mainų partnerystėmis vykdomas mokyklų tarptautinis bendradarbiavimas, mokymo ir mokymosi veiklos mokiniams ir mokyklos darbuotojams, suteikiamos sąlygos mokytojų dalijimuisi informacija ir patirtimi, profesiniam tobulėjimui, mokinių bendravimui ir bendradarbiavimui su bendraamžiais iš kitų užsienio šalių.
KOKS PROJEKTO TIKSLAS? Pagrindinis tikslas – suteikti mokiniams ir mokytojams būtinus įrankius ir pagrindus dirbti kartu, dalintis idėjomis ir gerąja patirtimi, taip pat mokytis bei kurti mobiliąsias aplikacijas mokymosi tikslams.
KAS DALYVAUJA? Kartu su projekto partneriais iš Lenkijos, Makedonijos ir Turkijos, mūsų mokyklos 7-12 klasių mokiniai dalyvaus kurdami mobilias aplikacijas, kurios padės mokiniams pasiekti dar geresnių mokymosi rezultatų. Per 2 metus planuojama įvykdyti mažiausiai 24 mokinių ir mokytojų mobilumus. Pirmasis susitikimas įvyks gruodžio mėn. Turkijoje.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Projekto koordinatorė – anglų kalbos mokytoja Rūta Glodenienė.
Pirmasis projekto dalyvių susitikimas Stambule, Turkijoje
Gruodžio 9-15 dienomis Kaišiadorių r. Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos projektinės grupės atstovai (gimnazijos direktorius Artūras Čepulis, anglų kalbos mokytoja Rūta Glodenienė, informacinių technologijų mokytoja Aurelija Velionienė) dalyvavo Erasmus+ tarptautinio projekto partnerių parengiamajame susitikime Stambule, Turkijoje.
Pirmą dieną susipažinome su priimančiosios mokyklos Fikri Bilim Koleji mokiniais, atsakėme į jų klausimus, dalyvavome pamokose. Susitikime visi partneriai taip pat pristatė savo šalių švietimo sistemas ir mokyklas.
Kitas dienas projekto dalyviai dirbo darbo grupėse. IKT mokytojus mobiliųjų programų kūrimo klausimais konsultavo Stambulo Universiteto profesorius. Anglų kalbos mokytojų darbo grupė tarėsi, kokius įgūdžius turėtų ugdyti programėlė, kokios temos sudomintų mokinius. Vėliau grupės dirbo kartu ir planavo, kaip integruoti dviejų dalykų poreikius ir galimybes bendroje programėlėje, pritaikytoje mobiliesiems prietaisams. Šalių koordinatoriai taip pat aptarė ir planavo būsimas veiklas, projekto sklaidos galimybes, galimas grėsmes. Paskutinė diena buvo skirta geriau pažinti Stambulą ir šalies kultūrą. Aplankėme įžymiąją Mėlynąją mečetę, Stambulo senamiestį, Gulhane Parką, ragavome tradicinių turkiškų patiekalų.
Antrasis projekto dalyvių susitikimas Turkijoje
Įgyvendinant ERASMUS+ projekto Nr. 2018-1-LT01-KA229-047029_1 Integrating Useful Mobile Apps in School Process (Naudingų mobiliųjų programėlių integravimas į mokymosi procesą) veiklas, 2019 m. kovo 3-9 dienomis įvyko antrasis projekto dalyvių susitikimas Turkijoje, Stambule.
Rumšiškių gimnaziją susitikime atstovavo trys mokytojai ir 6 mokiniai.
Pirmą dieną mokiniai turėjo galimybę apžiūrėti Fikri Bilim Koleji mokyklą bei sudalyvauti mokyklos pristatyme. Vėliau mokiniai kartu pietavo ir dar geriau susibičiuliavo žaisdami krepšinį.
Kitas dienas projekto dalyviai dirbo grupėse kartu su informacinių technologijų mokytojais iš partnerių šalių. IKT mokytoja iš Turkijos Nihal Turan mokiniams suteikė darbo su Android Sudio Basic programa pagrindus. Mūsų gimnazijos mokytoja Aurelija Velionienė kartu su mokiniais pradėjo kurti mobiliąją programėlę skirtą mokinių anglų kalbos teksto suvokimo įgūdžiams tobulinti. Rumšiškių gimnazijos 11 klasės mokinės Goda Vadeikytė ir Gabija Zelionkaitė vadovavo dizaino darbo grupei, kuri eskizavo ir piešė paveikslėlius, kurie bus naudojami mobiliojoje programėlėje. Anglų kalbos mokytojai pristatė ir aptarė teksto suvokimo tekstus ir užduotis, kurias parengė mokiniai.
Paskutinė diena buvo skirta geriau pažinti Stambulą ir šalies kultūrą. Matematikos mokytoja Dovilė Sadauskienė džiaugėsi galimybe sudalyvauti tarptautiniame projekte ir labai taikliai pastebėjo, kad „niekur pasaulyje nerasi pastatyta šitiek didingų gražių mečečių kiek Stambule. Jos čia senos senos, grakščiais aukštais apvaliais minaretais, dideliais kiemais ir jaukiomis kapinaitėmis, nuostabiais interjerais pilnais kaligrafinių užrašų. Topkapi rūmai, Šv. Sofijos soboras, Mėlynoji mečetė, sultonų rūmai ir žydintys mandarinai.“
Gimnazijos mokiniai nekantriai laukia kito partnerių susitikimo gegužės mėn. Gdanske, Lenkijoje.
Rumšiškių gimnazijos abiturientas Matas Stonys pastebi įvairiapusę dalyvavimo Erasmus+ projekte naudą ir teigia, kad „kelionė į Turkiją buvo labai įdomi, turininga. Turėjau išskirtinę galimybę susipažinti su vietinių žmonių gyvenimu, kultūra, architektūra, pamatyti jų švietimo sistemos ypatumus. Teko pabendrauti su bendraamžiais ir mokytojais iš kitų valstybių: Makedonijos, Lenkijos, Turkijos, iš kurių taip pat sužinojau nemažai naujo. Kadangi projektas orientuotas į mobiliasias aplikacijas, įgavau daug naujų žinių apie išmaniųjų programėlių kūrimą. Žinios įgytos šioje kelionėje praplėtė mano akiratį ir tikrai pravers ateityje“.
Mykolas Šleževičius taip pat džiaugiasi galimyve dalyvauti tarptautiniame projekte ir dalinais savo įspūdžiais. „Man kelionė į Stanbulą itin patiko, nes galėjau pamatyti naują šalį, naują kultūrą, taip pat galėjau dirbti su nuostabiais žmonėmis prie vieno projekto, kurį visi bandėme įgyvendinti. Išmokau naujos programavimo kalbos – Kotlin – pradmenis, taip pat išmokau dirbti su Android Studio programa ir kurti Android programėles, kelionė išmokė, kaip praktiškiau dirbti su komanda“.
Trečiasis projekto dalyvių susitikimas Lenkijoje
Įgyvendinant ERASMUS+ projekto Nr. 2018-1-LT01-KA229-047029_1 Integrating Useful Mobile Apps in School Process (Naudingų mobiliųjų programėlių integravimas į mokymosi procesą) veiklas, 2019 m. gegužės 20-24 dienomis vyko trečiasis projekto dalyvių susitikimas Lenkijoje, Gdanske.
Rumšiškių gimnaziją susitikime atstovavo du mokytojai ir 8 mokiniai.
Pirmą dieną mokiniai praleido priimančiojoje mokykloje, kur kartu su kitų šalių dalyviais dalyvavo komandų formavimo užsiėmimuose, kartu gamino pietus. Tą dieną mokiniai su mokytojais turėjo galimybę iš arti susipažinti su Lenkijos kultūra – stebėjo tradicinių liaudies šokių pasirodymus, klausėsi dainų. Mokiniai taip pat buvo kviečiami išmokti pagrindinių tautinių šokių žingsnelių, lenkiškų žodžių.
Kitas dienas projekto dalyviai dirbo grupėse kartu su Informacinių technologijų mokytojais iš partnerių šalių. Mokiniai dirbo grupėse – vieni kūrė skaitymo tekstus ir teksto suvokimo užduotis, kiti programavo, kūrybiškiausi mokiniai kūrė programėlės dizainą.
Bendro darbo vaisius, prie kurio didžiuodamiesi galime pasakyti, daugiausiai prisidėjo mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai, sukurta mobili aplikacija, kuri padeda tobulinti skaitymo ir teksto suvokimo įgūdžius. Į savo mobiliuosius įrenginius ją galima parsiųsti iš šios nuorodos
https://drive.google.com/u/0/uc?id=1C3Ezu3etrTPP-KeeiscNW7eXCrMG7ydI&export=download
Šio mobilumo (Learning, Teaching and Training Activity) metu, mokiniai ne tik labai daug mokėsi, stengėsi kurdami mobiliąją aplikaciją, tačiau taip pat turėjo galimybę susipažinti ir su įžymiomis vietomis Lenkijoje, aplankė Lenkijos tripolį – Gdanską, Gdynią, Sopotą.
Projekto eigą galite sekti https://erasmusplus.schoolinapp.lm.lt/
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Ketvirtasis projekto dalyvių susitikimas Šiaurės Makedonijoje
Įgyvendinant ERASMUS+ projekto Nr. 2018-1-LT01-KA229-047029_1 Integrating Useful Mobile Apps in School Process (Naudingų mobiliųjų programėlių integravimas į mokymosi procesą) veiklas, 2019 m. lapkričio 04-08 dienomis vyko ketvirtasis mobilumas (Learning, Teaching and Training Activity) Tetovo mieste Šiaurės Makedonijoje.
Šiose veiklose dalyvavo 8 mokiniai ir mokytojai.
Tradiciškai, pirmąją dieną mokiniai turėjo galimybe susipažinti su Mosha Pijade profesine mokykla. Kitą dieną mokiniai patys pristatė savo gimnaziją, šalį ir kartu stebėjome partnerių mokyklų ir šalių prisistatymus. Mūsų mokiniai taip pat pristatė anksčiau vykusių mobilumų metu suskurtą programėlę. Kitą dieną aplankėme Tetovo savivaldybę, Tetovo valstybinį universitetą bei Digital School – programavimo mokyklą. Kiek daug nuostabių, protingų, įkvepiančių žmonių tą dieną sutikome! Kitą dieną mokiniai kūrė ir teikė idėjas naujai programėlei – naujas iššūkis, kuris dar laukia ateityje labai motyvavo mokinius ir mokytojus. Apsvarsčius visas idėjas buvo nutarta, kad kita programėlė bus kalendorius, kuriame bus pažymėtos svarbios datos Europos valstybėms. Mokykloje tą dieną taip pat apsilankė žurnalistai iš Tetovo miesto televizijos – turėjome galimybę pristatyti savo projektą, sukurtą programėlę. Kaip visada šauniai sekėsi mūsų gimnazijos mokiniams, jie drąsiai prieš kameras pristatė programėlę, atsakė į žurnalistų klausimus. Paskutinę dieną mokiniams ir mokytojams buvo įteikti dalyvių pažymėjimai, atsisveikinome su mokyklos administracija ir išvykome į nuostabią dienos pažintinę ekskursiją – aplankėme sostinę Skopje, Matka kanjoną.
Projekto eigą galite sekti https://erasmusplus.schoolinapp.lm.lt/
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Penktasis virtualus projekto dalyvių susitikimas Lietuvoje
Įgyvendinant ERASMUS+ projekto Nr. 2018-1-LT01-KA229-047029_1 Integrating Useful Mobile Apps in School Process (Naudingų mobiliųjų programėlių integravimas į mokymosi procesą) veiklas, Lietuvoje 2020 lapkričio 23-27 dienomis vyko virtualus ir paskutinis dalyvių susitikimas.
Dėl visame pasaulyje besitęsiančios COVID-19 pandemijos, dalyviai negalėjo atvykti į Lietuvą, todėl visos veiklos vyko nuotoliniu būdų, į pagalbą pasitelkiant kuo įvairesnius darbo metodus bei šiuolaikines technologijas.
Pirmą dieną pristatėme gimnaziją – tik šįkart tai darėme virtualiai. Tito Perskaudo ir kitų mokinių iš mūsų šauniosios Erasmus+ projekto komandos sukurtą pristatymą rasite čia: https://www.youtube.com/watch?v=ra0OtjziYlE&feature=youtu.be
Ar projekto dalyviai įdėmiai stebėjo pristatymą, paaiškėjo atlikus Kahoot kvizą. Mūsų gimnazijos mokiniai buvo paruošę ir daugiau veiklų. Visiems labai patiko spręsti šaradas, piešti labiausiai įsimintiną projekto dalyvį. Projekto koordinatoriai ir kiti mokytojai tuo metu taip pat turėjo daug veiklų. Peržiūrėjo, papildė ir pateikė projekto dalyviams užpildyti Klausimyną (Final Questionnaire), kurio rezultatai atspindi, kokį poveikį projektas turėjo mokiniams ir mokytojams. Taip pat visą savaitę susitikdami virtualiai, mokytojai ir koordinatoriai kartu dirbo prie vadovėlio, kuriame dalinasi projekto metu įgyta patirtimi. Kitas keturias dienas mokiniai susitikdavo virtualiai, pasidalinę darbo grupėmis ir sprendė sudėtingus programavimo iššūkius. Nuotolinės veiklos yra nemažas iššūkis mokiniams ir mokytojams, todėl pritrūko laiko iki galo pabaigti naujai kuriamą programėlę. Tačiau dalyviai sutarė, kad bendromis pastangomis iki projekto pabaigos ji tikrai bus sukurta. Paskutinės darbo dienos pabaigoje liko atsisveikinti, virtuliai įteikti dalyvių pažymėjimus, padėkoti už milžinišką atliktą darbą ir atsisveikinti.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą
Projektas baigėsi, tačiau svarbiausia, kad liko daug šiltų prisiminimų ir pasiekti puikūs rezultatai, kuriais galime pasidalinti:
1. Projekto tinklapis:
https://erasmusplus.schoolinapp.lm.lt/
2. Mobili aplikacija Reading Comprehension:
https://drive.google.com/file/d/1C3Ezu3etrTPP-KeeiscNW7eXCrMG7ydI/view?usp=drivesdk
3. Vadovėlis Coursebook Mobile Apps for schools
https://docs.google.com/document/d/1jfyFJUB_J3SirG0Pw9yzxUfvhZuJA1DU0ijYHDWmf6I/edit?usp=sharing
4. Poveikio studija Impact Study
https://docs.google.com/document/d/1rOPlFNevAQFH2Xl4peEuMxi8Cy24my3xG-_5YTrNjRI/edit
- ERASMUS+ KA1 projektas „Mokykla kiekvienam – personalizuoto ugdymo link, siekiant kiekvieno mokinio pažangos“
- ERASMUS+ KA1 projektas „Šiuolaikinė pamoka – mokytojo vaidmuo“
- „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“
- Projektas ,,Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
- Lyderių laikas 3 Kaišiadorių rajono savivaldybės pokyčio projektas ,,Įsivertinimas, ugdantis vaiko atsakomybę ir savarankiškumą“
- Pažintinė žuvininkystės programa ,,Išauginta Europos sąjungoje‘‘
- Erasmus+ mokyklų mainų partnerystės projektas "Integrating useful mobile apps in school process“ Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijoje.
- Kokybės krepšelis
- Tūkstantmečio mokyklų programa